Aandacht, de sleutel tot succes

Laatst was ik bij de dokter. Hij wilde mijn bloeddruk opmeten en ik begon te praten over een ander medisch probleempje. Ik dacht, dat kan mooi even terwijl hij mijn bloeddruk meet. Lekker efficiënt. Maar wat deed hij? Hij stopte acuut zijn handeling en keek me aandachtig aan. Om naar me te luisteren. Ècht te luisteren. En dat raakte me. Hij gaf 100% aandacht en niet de 50% die het anders was geweest.

Yvon Wattèl schreef het blog: Aandacht, de sleutel tot succes

Het was fijn en ik realiseerde me wat hij me met deze aandacht gaf.
Hij zei daarmee: ik zie je. Ik erken je. Ik vind je belangrijk.
Hij wist dat betekenisvol contact om aandacht draait.

Want iedereen wil aandacht. Iedereen wil gezíen worden.
Het is onze eerste levensbehoefte. We verlangen ernaar en worden er blij van. We krijgen er moed door en zelfvertrouwen van. Wanneer je niet genoeg aandacht krijgt verpieter je en kun je je niet gezond ontwikkelen.

Daarom is dit voor mij ook één van de belangrijkste waarden in mijn bedrijf. Ik wil mijn klanten aandacht geven, er ècht zijn wanneer ik met ze praat. 100% aandacht. Want alleen dàn kan ik ze doorzien en helpen en voelen ze zich gezien en erkend. En gelukkig is dat ook wat ik heel vaak van ze terug hoor.

Wanneer je alles in je bedrijf met aandacht doet, wordt alles beter.
Dat geldt niet alleen voor mij, maar natuurlijk ook voor jou.

    • Aandacht voor jouw klant betekent dat het jou werkelijk uitmaakt hoe het met hem gaat. Aandacht creëert de verbinding die je nodig hebt om zijn vertrouwen te krijgen. Het werkt twee kanten op. Omdat de ander jouw aandacht krijgt, ontstaat er ook ruimte voor jou, wil de ander naar jou luisteren en serieus nemen wat jij zegt.
      Dit geldt trouwens ook in een verkoopgesprek. Mensen voelen haarscherp aan of je ze alleen maar iets wilt verkopen of dat je écht wilt dat het beter met ze gaat. Echte aandacht voel je en blijft hangen.

 

    • Aandacht voor jouw dienst of product betekent dat je er tijd, energie en kwaliteit in stopt. Dat je goed nadenkt over wat jouw klant nodig heeft en je dienstverlening daarop afstemt. Dat je niet een mooi verhaal verkoopt, maar dat de inhoud klopt met wat je erover zegt. Dat je zorg besteedt aan 'de visuele buitenkant' omdat die voor de ander iets zegt over wie jij bent en hoe jij werkt.

 

    • Aandacht voor jezelf betekent dat je jezelf serieus neemt en op waarde schat. Dat je jezelf niet voorbijloopt of forceert maar dat je jezelf op tijd de zorg, ontspanning en hulp geeft die je nodig hebt. Dat je jezelf niet overschreeuwt en weigert een kopie van iemand anders te zijn, maar dat jouw enige focus is om steeds meer jezelf te worden. Het betekent dat je wil blijven leren en ontwikkelen zodat al jouw potentie vrijkomt.

 

Aandacht maakt ALLES beter
Geef jezelf de aandacht die je nodig hebt.
Geef je klant de aandacht die hij nodig heeft.
Geef je diensten en producten de aandacht die ze nodig hebben.

En je zult zien
Jij wordt er beter van.
Je klant wordt er beter van.
Je diensten en producten worden er beter van.

Als ik weer eens een medisch dingetje heb ga ik absoluut naar deze dokter.
Want hij heeft het begrepen.

En precies zo werkt het ook met jouw klanten: als jij ze oprechte aandacht geeft, komen ze zeker terug! Want, er gaat niets boven aandacht.

Heeft mijn verhaal iets in je geraakt?

Voel je vrij om me erover te vertellen

Missy-15

Ander blog lezen?

Meer inspiratie ontvangen?

Schrijf je dan hieronder even in.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven